Prvý dojem, trvalý dojem
Najprv vám vysvetlím, v čom presne spočívala chyba, ktorej som sa pri zakladaní e-shopu dopustila ja. Týchto pár drobností sa nakoniec zapríčinili o to, že som musela online obchod zrušiť a začať, ako sa hovorí, od podlahy.
Zaplatila som si doménu a webhosting a založila mail. Mail sa volal inak ako stránka, stránka inak ako značka. V tomto prípade v podstate nešlo o dojem, ale o totálny chaos. Nedivím sa, že obchod nemal ani len návštevnosť, kde to ešte nejaký predaj. Ľudia museli byť zmätení, pretože neraz som bola aj ja. Pri zakladaní online obchodu teda myslite na to, aby malo všetko rovnaký a zrozumiteľný názov. Inak povedané, aby sa na ňom ľuďom jednoducho orientovalo a nemuseli pátrať po tom, kde sa to vlastne ocitli.
Druhá vec, ktorú som podcenila naozaj parádne, bola SEO optimalizácia. Hovorila som si, že niečo také nepotrebujem a ak by som aj jedného dňa prišla na to, že potrebujem, tak to budem riešiť neskôr. Nie, nie a ešte raz nie! SEO optimalizáciu riešte v tom istom momente, ako si zaplatíte za webhosting, možno aj skôr. Je dôležité, aby boli vaše stránky už prvopočiatku nastavené správne, a to ako pre ľudí, tak pre internetové vyhľadávače.
Teraz sa vráťme k tomu dojmu. Internetový obchod musí byť prehľadný a vyzerať šik. Viete aká veľká škoda je to, že niekto do vášho obchodu zavíta, no neprehľadnosť a otrasný dizajn ho odradí a ihneď odíde? Keď už zákazníka stratíte raz, stratíte ho natrvalo. Prvý dojem je v tomto smere proste rozhodujúcim činiteľom, ktorý naozaj nepodceňujte. Všetko to, čo som napísala, berte pri zakladaní online obchodu do úvahy. Najprv vyriešte dizajn, SEO a prehľadnosť a až potom začnite s nahrávaním vášho tovaru a propagáciou stránok.