Každý, kto sa aspoň trošku rozumie do SEO optimalizácie pre vyhľadávače, vám potvrdí, že základom SEO je kvalitný linkbuilding. Ja vám nepoviem nič iné. Pokúsim sa vám však možno trošku lepšie vysvetliť, prečo je tomu tak. V tomto prípade totiž skutočne nejde len o snahu SEO agentúr zarobiť.
Google miluje spätné odkazy
Základy budovania linkbuildingu, teda spätných odkazov, si vysvetlíme na zrozumiteľných a veľmi jednoduchých príkladoch, ktoré by ste mali pochopiť aj v tom prípade, že o SEO neviete absolútne nič.
Google, ale i iné internetové vyhľadávače, potrebujú nejakým spôsobom odmerať to, či vás – teda vaše webové stránky – ľudia obľubujú alebo až tak neobľubujú. Ako to môžu zistiť? Pomocou ankety by to bolo veľmi náročné, nákladné, zdĺhavé, nepresné a hlavne nereálne. Googli si preto musel nájsť iný spôsob, ako merať popularitu jednotlivých webov. Ak zaznamená, že vás „ľudia spomínajú“, preloží si to tak, že je potrebné vám venovať väčšiu pozornosť, preto vás posunie vyššie. To „spomínanie“ sú práve spätné odkazy. Tie sú totiž písané v reči, ktoré internetové vyhľadávače rozumejú.
Ide robiť SEO aj bez spätných odkazov?
Samozrejme, že ide. Je to však náročné, neefektívne a mnohokrát sa nedočkáte želaného výsledku. Správne zamerané a realizované SEO aj bez intenzívneho a aktívneho budovania odkazov, vás môže teoreticky posunúť na lepšie miesta tiež. Ľudia vás teda začnú navštevovať, vy ich zaujmete vašim obsahom, a preto si Google povie, že ho spätné odkazy nezaujímajú až v tak veľkej miery. Ľudia vám totiž svoj hlas dajú prostredníctvom vysokej návštevnosti.
Dôležité sú najmú v začiatkoch
Spätné odkazy sú skutočne podstatné hlavne v začiatkoch budovania webu a SEO optimalizácie. Vtedy ich musíte jednoducho vytvárať „umelo“ teda za peniaze. Časom, ak sa vám podarí zaujal ľudí, budú oni sami spätné odkazy vytvárať za vás a zadarmo. No a to je v podstate hlavným cieľom linkbuildingu v začiatkoch SEO optimalizácie.